Reisverslag 1 - Reisverslag uit Rotherham, Verenigd Koninkrijk van Arianne Hendriks - WaarBenJij.nu Reisverslag 1 - Reisverslag uit Rotherham, Verenigd Koninkrijk van Arianne Hendriks - WaarBenJij.nu

Reisverslag 1

Blijf op de hoogte en volg Arianne

18 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Rotherham

Jaa we hebben internet dus hier m'n eerste reisverslag whooooeeeeehoooeeee. Nou gister dus vertrokken naar Engeland. Er waren wel 12 mensen op Schiphol om me uit te zwaaien echt heel leuk. Natuurlijk was m'n koffer 3 kilo te zwaar maar heb gewoon lekker alles meegenomen. Afscheid nemen was moeilijk vooral van Lisanne): De vliegreis ging goed, het was maar 45 min vliegen dus ging zo voorbij. Aangekomen in Manchester moestenwe een kaartje kopen voor de trein/bus. En mensen een wereldpas om te pinnen kan je dus mooi niet overal gebruiken in Engeland! Echt zuur maarja niks aan te doen. Na we moesten nog een uur wachten op de bus die ons naar Sheffield zou brengen. Dus bus reis duurde nog eens een uur, toen nog een half uur wachten op de trein en vervolgens 20 minuten met de trein. We dachten dus oyeah we zijn er, nou mooi niet we moesten nog 30 min met de bus en ja toen waren we er. En met al die koffers? Nee was geen pretje;o haha. We werden erg vriendelijk ontvangen in de Full Life Church, ze hadden een hele lunch klaar gemaakt en er werden nog dingen extra uitgelegd over verblijf. Na de rondleiding snel de koffers op de kamer gezet en boodschapjes gedaan voor het eten, lekker pizza gegeten en op tijd gaan slapen. Want ja wat moet je zonder internet? Serieus is een hel;o

Vandaag zijn we echt naar Rotherham centrum gegaan en hebben een maandbuskaart. Het is echt ver naar het centrum gewoon 30 min met de bus. Maar wel super leuk allemaal. Ook hebben we de sportschool bezocht, echt een zwembad daar dus mooi dat ik daar dus ga zwemmen hea^^ Maar serieus wij leven in 2013 na hier in Engeland is het gewoon 2003 echt alles uit de prehistorie haha. Heb ook al mijn stage school gezien, ziet er echt super leuk uit. Nu was het dicht maar we konden wel binnen kijken. Echt heel anders dan een Nederlandse basisschool. Ik ga het meemaken volgende week. Verder zijn we nog naar Rotherham School geweest om ons in te schrijven. We gingen ook naar een super über groot winkelcentrum en hebben daar een telefoon prepaid gekocht met onbeperkt internet 300 bel minuten en ja let op 3000 sms'jes whoooo;o alleen die van mij doet het nog niet dus morgen even laten activeren en dan hoppa gewoon wapp. Vanavond boodschappen gedaan bij de Lidl en nog in een mega mega mega grote andere supermarkt geweest. Super lekker gegeten en gebruik gemaakt van Rinske d'r hotspot dus eindelijk weer wapp, serieus ik ben verslaafd aan hahaha.

Engels verstaan gaat echt al super goed alleen dat praten whoooo das nog wel even lastig, na gaat wel goed komen neem ik aan.

Nou de eerste twee dagen waren super leuk hopen dat de andere 73 dagen ook zo zijn. Dan gaat het helemaal goed komen. Nou tot mijn volgende verslag. En jullie kunnen me dus wappen maar ik heb wel een ander nummer denk ik. Dus stuur dan een fb berichtje ofzo en dan wapp ik je wel.

  • 19 Februari 2013 - 07:20

    Mitchel:

    Heee arianne,

    Goed om te lezen, erg mooi dat het zo leuk is daaarr !!
    Geniet nog ff van je vrije weekje ;) hahah..

    Groetjes van hierr !!..

  • 19 Februari 2013 - 08:26

    Chantal :

    Haha ik wens je succes in Engeland in de prehistorie haha, mama zat helemaal te grinniken toen ze aan het lezen was ik dacht echt waaaat :o maar goed ik mis jee xxx loveyou!!

  • 19 Februari 2013 - 09:15

    Willeke:

    Hey nicht,

    Goed om te lezen dat de reis goed is gegaan en dat je veilig bent aangekomen. Ik heb je eerste reisverslag met plezier gelezen en wacht met smart op de volgende. Heel veel plezier in Engeland, geniet van je vrije dagen daar en over een weekje hard aan de slag.

    Have fun and enjoy!

    Liefs Willeke

  • 19 Februari 2013 - 12:24

    Patricia:

    Vet leuk nicht! maak er wat leuks van.

    liefs xxx

  • 19 Februari 2013 - 12:41

    José:

    Wat een avontuur nu al. Hahaha..Ben erg benieuwd wat je allemaal nog meer meemaakt. Enjoy!! Liefs Xxx

  • 19 Februari 2013 - 13:13

    Rach:

    Hey Ari,

    leuk om dit te lezen van jou! Dat engels spreken komt wel goed met jou! Dat leer je snel genoeg daar. Jij zonder internet en w'app is natuurlijk geen optie! Hahahaha Zo'n groot winkelcentrum is natuurlijk helemaal niet goed voor jou! :p Succes!!

    Liefs X

  • 19 Februari 2013 - 19:33

    Oma:

    wat heb je al veel gezien en heerlijk dat je kunt internetten en je kunt niet naar mij wappen? Zit je nou in de grote All Saints Church of High street maltby S668LF?? Ik heb op google earth dat gezien (prachtige kerk} In die Full live church is dat IN die All Saints Church, hebben jullie wel de rumte voor je spullen? Op zondag niet douchen!!!als er een dienst is in de kerk? Vandaag ben je op je school geweest, ben reuze benieuwd e.e.a. weer te lezen. 3000 sms-jes en 300 beluren, kost wel wat, maar dan heb je ook wat.Veel liefs en groetjes uit edam.

  • 19 Februari 2013 - 21:17

    Rutger :

    Heeeeeeee Ariiieeean! Super leuk verslag, jij hebt t helemaal goed voor elkaar .... Topper !

  • 19 Februari 2013 - 23:39

    Kim:

    Hee Ari,
    Nou goed gesetteld lees ik. Leuk hoor! App me maar ff een keer je nummer. Gezellig! Kus van ons 3-en.

  • 22 Februari 2013 - 16:44

    Clim En Mary:

    Hai Arianne,
    Willeke was vanmiddag hier en vertelde dat je zo'n leuk reisverslag maakt. Clim en ik hebben het zitten lezen en vinden het leuk om te horen hoe je zo die eerste dagen doorkomt.Genoeg te zien daar in ieder geval.
    We blijven je volgen! Dikke kus van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arianne

In Nederland volg ik de opleiding kinderopvang. Samen met Rinske, Valerie en Anouk ga ik een groot avontuur aan. Voor drie maanden stage lopen in Engeland op een basisschool. Ik beheers de Engelse taal helemaal niet zo goed dus dit gaat voor de eerste paar weken een grote uitdaging worden. Ik probeer zoveel mogelijk reisverslagen te maken, dus als je het leuk vind om met mij mee te leven moet je het vooral gaan lezen. Veel plezier!

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 10774

Voorgaande reizen:

17 Februari 2013 - 03 Mei 2013

Stage in Engeland

Landen bezocht: